نقش رنگ در تابلوهای تبلیغاتی
یکی از تاثیرگذارترین عوامل در ساخت تابلو تبلیغاتی استفاده از رنگ و
انتخاب رنگ مناسب می باشد . از نظر روانشناسی رنگ ها در تبلیغات رنگ تاثیر خارق
العاده ای در نحوه تفکر مشتری در مورد کسب وکار شما دارد که می تواند عامل ایجاد
واکنش مثبت و منفی نسبت به خرید باشد .
در تابلوسازی رنگ ها و نحوه ترکیب آنها می تواند کمک شایانی در زیبایی
تابلوی تبلیغاتی داشته باشد . رنگ باعث فراخوانی پاسخ های عاطفی شده و در تداعی
نمودن نام برند برای مدت طولانی در ذهن ایفای نقش می کند .
در اینجا می خواهیم به بررسی برخی از رنگها و تاثیر آنها در تبلیغات اشاره
کنیم :
رنگ آبی :
در دنیای کسب وکار رنگ آبی نماد و سمبل امنیت ، ثبات مالی ، اعتماد به نفس
و صداقت است
رنگ نارنجی :
این رنگ هم در تبلیغات نما شادی ، خلاقیت ، اراده و موفقیت است و می تواند
بسیار تحریک کننده باشد و مشتریان را به سمت شما سوق دهد . رنگ نارنجی ترکیبی از
رنگ های زرد و قرمز است و مغز را وادار به فعالیت می کند و می تواند ذهن مشتریان
را برای ماندگاری تبلیغ شما محیا نماید .
رنگ سبز : رنگ سبز به دلیل داشتن حس طراوت و تازگی می تواند سیستم عصبی
انسان را تحریک نموده وسمبل مقاومت و استقامت است و بیشتر برای تبلیغ مکان های
بهداشتی و دارویی می تواند مورد استفاده قرار بگیرد . سبز تیره می تواند برای
تبلیغاتی که با پول و یا امنیت مالی مرتبط هستند بکار رود
رنگ سفید :
نشانه تمیزی ، طراوت و شادابی است و از فواید مهم آن قابلیت ترکیب آن با
رنگ های مختلف است . اگر می خواهید در پیام تبلیغاتی خود صلح و راستگویی را به رخ
بکشید استفاده از رنگ سفید گزینه مناسبی است
رنگ زرد :
رنگ زرد بیشتر برای تبلیغات در مورد اغذیه و صنعت غذایی کاربرد دارد و یک
رنگ گرم و شاد است .
رنگ بنفش :
پیام تبلیغاتی با رنگ بنفش نمایانگر استقلال ، خلاقیت ، عقل و درک بالاست
و با خود امنیت و آرامش همراه می آورد .
رنگ قهوه ای :
رنگ قهوه ای هم نماد گرما ، محبت و آسایش است و بیشتر برای تبلیغ در زمینه
لوازم آرایشی و بهداشتی کاربرد دارد .
Comments
Post a Comment