نقش رنگ در تابلوهای تبلیغاتی ‏


یکی از تاثیرگذارترین عوامل در ساخت تابلو تبلیغاتی استفاده از رنگ و انتخاب رنگ مناسب می باشد . از نظر روانشناسی رنگ ها در تبلیغات رنگ تاثیر خارق العاده ای در نحوه تفکر مشتری در مورد کسب وکار شما دارد که می تواند عامل ایجاد واکنش مثبت و منفی نسبت به خرید باشد .
در تابلوسازی رنگ ها و نحوه ترکیب آنها می تواند کمک شایانی در زیبایی تابلوی تبلیغاتی داشته باشد . رنگ باعث فراخوانی پاسخ های عاطفی شده و در تداعی نمودن نام برند برای مدت طولانی در ذهن ایفای نقش می کند .
در اینجا می خواهیم به بررسی برخی از رنگها و تاثیر آنها در تبلیغات اشاره کنیم :
رنگ آبی :
در دنیای کسب وکار رنگ آبی نماد و سمبل امنیت ، ثبات مالی ، اعتماد به نفس و صداقت است
رنگ نارنجی :
این رنگ هم در تبلیغات نما شادی ، خلاقیت ، اراده و موفقیت است و می تواند بسیار تحریک کننده باشد و مشتریان را به سمت شما سوق دهد . رنگ نارنجی ترکیبی از رنگ های زرد و قرمز است و مغز را وادار به فعالیت می کند و می تواند ذهن مشتریان را برای ماندگاری تبلیغ شما محیا نماید .
رنگ سبز : رنگ سبز به دلیل داشتن حس طراوت و تازگی می تواند سیستم عصبی انسان را تحریک نموده وسمبل مقاومت و استقامت است و بیشتر برای تبلیغ مکان های بهداشتی و دارویی می تواند مورد استفاده قرار بگیرد . سبز تیره می تواند برای تبلیغاتی که با پول و یا امنیت مالی مرتبط هستند بکار رود
رنگ سفید :
نشانه تمیزی ، طراوت و شادابی است و از فواید مهم آن قابلیت ترکیب آن با رنگ های مختلف است . اگر می خواهید در پیام تبلیغاتی خود صلح و راستگویی را به رخ بکشید استفاده از رنگ سفید گزینه مناسبی است
رنگ زرد :
رنگ زرد بیشتر برای تبلیغات در مورد اغذیه و صنعت غذایی کاربرد دارد و یک رنگ گرم و شاد است .
رنگ بنفش :
پیام تبلیغاتی با رنگ بنفش نمایانگر استقلال ، خلاقیت ، عقل و درک بالاست و با خود امنیت و آرامش همراه می آورد .
رنگ قهوه ای :
رنگ قهوه ای هم نماد گرما ، محبت و آسایش است و بیشتر برای تبلیغ در زمینه لوازم آرایشی و بهداشتی کاربرد دارد .

Comments

Popular posts from this blog

تابلو شیرینی سرا و قنادی

لایت باکس تبلیغاتی چیست ؟

موکاپ و انواع آن